Instrumentele en normatieve professionalisering

Auteurs Cok Bakker, Hartger Wassink
Gepubliceerd in MESO Magazine
Publicatiedatum 2013
Lectoraat Normatieve Professionalisering
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Onder invloed van het streven naar hogere onderwijsopbrengsten staat professionalisering van leraren hoog op de agenda van beleidsmakers bij overheid en schoolbesturen. De gangbare visie op professionalisering beperkt zich daarbij vaak tot de instrumentele kant. Wassink en Bakker stellen daar het perspectief van normatieve professionalisering tegenover. Zij betogen dat het van belang is een goede balans te houden tussen beide perspectieven. Ze onderbouwen dit met een casus en leggen de verbinding met de rol van de schoolleider.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Cok Bakker
    • Lector
    • Lectoraat: Normatieve Professionalisering
Taal Nederlands
Gepubliceerd in MESO Magazine
Jaar en volume 2013 191
Paginabereik 19-23

Cok Bakker

Cok Bakker

  • Lector
  • Lectoraat: Normatieve Professionalisering