Iedereen kan meedoen in de natuur- en techniekles
Auteurs | Suzanne van Norden , Maaike Hajer , Jantien Smit |
---|---|
Gepubliceerd in | Tijdschrift Taal |
Publicatiedatum | 1 januari 2020 |
Lectoraat | Meertaligheid en Onderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
Elke leerkracht krijgt dagelijks te maken met grote cognitieve, sociaal-culturele en taalverschillen in de groep, wat differentiatie nodig maakt. Maar het apart begeleiden van groepjes leerlingen staat op gespannen voet met sociale integratie. De laatste tijd groeit de aandacht voor inclusie: manieren om een groep bij elkaar te houden, met alle sociaal-emotionele voordelen van dien, en tegelijkertijd aandacht te besteden aan de verschillende onderwijsbehoeften. In dit artikel beschrijven we ons onderzoek naar een inclusieve aanpak tijdens natuur- en technieklessen in heterogene bovenbouwgroepen in het primair onderwijs.
Downloads en links
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Tijdschrift Taal |
Jaar en volume | 10 16 |
Trefwoorden | taalgericht onderwijs, primair onderwijs, inclusie, natuur- en techniek onderwijs |
Paginabereik | 20-23 |
Neem contact met ons op
- Telefoon 088 481 81 81
- Email info@hu.nl
-
Stuur ons direct een bericht of voeg 0634101698 toe aan de contactlijst van je telefoon en stel je vraag via WhatsApp.
- Bereikbaar op ma t/m vrij 09.30 - 16.30 uur.