Identiteit 'in actu'.Wat je doet is wat je gelooft

Auteurs Cok Bakker
Gepubliceerd in Identiteit in beweging
Publicatiedatum 2012
Lectoraat Normatieve Professionalisering
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Graag wil ik in dit essay betogen dat het een misvatting is om uitsluitend op deze beperkte manier te reflecteren op de christelijke identiteit van de school. Ik vind het een groot punt van zorg dat veel leerkrachten dit in eerste instantie toch lijken te doen. Mijn voorstel is dan ook om de alarmbellen te luiden elke keer als in een gesprek over de identiteit van de school het ‘argument’ klinkt “…. want dit is toch een christelijke school ….” (of variaties op dit argument). We hebben dan namelijk te maken met een onzinuitspraak, een schijnargument. Laat dat dan ook maar worden gezegd, om daardoor vervolgens een heilzame verwarring te laten ontstaan

Aan deze publicatie werkte mee

  • Cok Bakker
    • Lector
    • Lectoraat: Normatieve Professionalisering
Taal Nederlands
Gepubliceerd in Identiteit in beweging
Paginabereik 36-41

Cok Bakker

Cok Bakker

  • Lector
  • Lectoraat: Normatieve Professionalisering