Het samenspel tussen samenwerking en kennis voor duurzame onderwijsverandering

Auteurs Elske van den Boom-Muilenburg, Belinda Ommering
Gepubliceerd in Profiel
Publicatiedatum 2025
Lectoraat Organiseren van Verandering in Onderwijs, Onderzoekend Vermogen
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Deze situatieschets is fictief, maar waarschijnlijk herkenbaar. Onderwijsverandering in het mbo en hbo vraagt niet alleen om nieuwe ideeën, maar vooral om effectieve samenwerking om slim kennis te creëren en benutten. Zo kan namelijk worden gestreefd naar duurzame verandering. Maar hoe krijg je inzicht in wie met wie samenwerkt en welke kennis wordt gecreëerd, gedeeld en toegepast? In dit artikel introduceren we een tool die dat in kaart brengt. Want als je weet hoe kennis en netwerken bewegen, kun je verandering duurzamer maken.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Profiel
Jaar en volume 34 4
Trefwoorden onderwijsverandering, duurzame verandering, reflectietool
Paginabereik 26-30

Elske van den Boom - Muilenburg