Communicatief toetsen binnen het vreemdetalenonderwijs

Auteurs Charline Rouffet
Gepubliceerd in Remediaal
Publicatiedatum 1 januari 2020
Lectoraat Meertaligheid en Onderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Leerlingen die hun hele schoolcarrière goede cijfers hebben gehaald voor vreemde talen, zoals Frans, Duits of Spaans, blijken toch slechts beperkt in staat om in die talen te communiceren. Wat zeggen deze cijfers dan? Wordt er wel op de juiste manier getoetst in het vreemdetalenonderwijs? En wat zegt het eigenlijk over de onderwijsactiviteiten die de leerlingen op deze toetsing voorbereiden? Dit is wat wij onderzocht hebben in de eerste fase van een promotie-onderzoek het vreemdetalenonderwijs?

Aan deze publicatie werkte mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Remediaal
Jaar en volume 2020 2-3
Trefwoorden vreemdetalenonderwijs, toetsing, taalvaardigheden, communicatief toetsen
Paginabereik 38-41

Charline Rouffet

Charline Rouffet

Charline Rouffet

  • Promovendus
  • Lectoraat: Meertaligheid en Onderwijs