Communicatief toetsen binnen het vreemdetalenonderwijs
Auteurs | Charline Rouffet |
---|---|
Gepubliceerd in | Remediaal |
Publicatiedatum | 1 januari 2020 |
Lectoraat | Meertaligheid en Onderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
Leerlingen die hun hele schoolcarrière goede cijfers hebben gehaald voor vreemde talen, zoals Frans, Duits of Spaans, blijken toch slechts beperkt in staat om in die talen te communiceren. Wat zeggen deze cijfers dan? Wordt er wel op de juiste manier getoetst in het vreemdetalenonderwijs? En wat zegt het eigenlijk over de onderwijsactiviteiten die de leerlingen op deze toetsing voorbereiden? Dit is wat wij onderzocht hebben in de eerste fase van een promotie-onderzoek het vreemdetalenonderwijs?
Aan deze publicatie werkte mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Remediaal |
Jaar en volume | 2020 2-3 |
Trefwoorden | vreemdetalenonderwijs, toetsing, taalvaardigheden, communicatief toetsen |
Paginabereik | 38-41 |