Begrip ontstaat niet vanzelf

Auteurs Marjolein Kool
Gepubliceerd in Volgens Bartjens
Publicatiedatum 1 januari 2018
Lectoraat Wiskundig en Analytisch vermogen van Professionals
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Digitale reken-wiskundemethodes hebben steeds meer te bieden. Ze kunnen een enorme verrijking van het reken-wiskundeonderwijs zijn en de mogelijkheden van de leerkracht vergroten als het gaat om het volgen, ondersteunen en uitdragen van leerlingen, ook als het gaat om de wereld binnen de school halen en leerlingen motiveren. Het werk van de leerkracht wordt er wel complexer door. Hoe rijk de digitale materialen en mogelijkheden ook zijn, uiteindelijk zal voor het ontwikkelen van begrip, inzicht, denken en redeneren de leerkracht onmisbaar blijven.

Aan deze publicatie werkte mee

  • Marjolein Kool
    • Onderzoeker
    • Lectoraat: Wiskundig en Analytisch vermogen van Professionals

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Volgens Bartjens
Jaar en volume 37 4
Trefwoorden rekenonderwijs, wiskundeonderwijs, digitaal, lesmateriaal
Paginabereik 4-8

Marjolein Kool

Marjolein Kool

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Wiskundig en Analytisch vermogen van Professionals