Keuzes in de financiering van populaire-muziekartiesten

muzikanten

Kleine ondernemers in de populaire-muziekindustrie hebben vaak geen volledig beeld van de manieren waarop ze hun bedrijf kunnen financieren. Hoe maken muziekartiesten en hun managers financiële beslissingen en welke opties hebben ze?

Doel

Dit onderzoek laat zien hoe kleine ondernemers in de populaire-muziekindustrie, zoals artiesten en managers, financiële beslissingen nemen.

In het midden- en kleinbedrijf (mkb) zijn de laatste jaren veel nieuwe vormen van financiering ontstaan. Bij muziekondernemers ontbreekt vaak de kennis over deze nieuwe mogelijkheden.

Met de inzichten uit dit onderzoek kunnen we populaire-muziekartiesten en hun managers beter financieel adviseren.

Resultaten

Dit onderzoek loopt. Na afloop vind je hier een samenvatting van de resultaten.

Looptijd

01 januari 2019 - 31 december 2020

Aanpak

Het onderzoek start met een verkennende kwalitatieve fase, waarin we Nederlandse, Belgische en Noorse artiesten en managers interviewen. De ideeën en patronen die we vinden in deze gesprekken testen we in de tweede, kwantitatieve fase bij een grotere groep muziekondernemers.

Betrokken HU-onderzoekers

Samenwerking met kennispartners

Dit promotieonderzoek is een samenwerking tussen het lectoraat Financieel-Economische Advisering bij Innovatie en de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Roderick Udo | onderzoeker | Financieel-Economische Advisering bij Innovatie

Roderick Udo

  • Promovendus
  • Lectoraat: Financieel-Economische Innovatie