Duurzame en sociale lokale energiesystemen

duurzame en sociale energiesystemen
Dit project heeft tot doel het ontwerp en de exploitatie van lokale energiesystemen te verbeteren voor buurten met een hoge zelfvoorziening en een hoge betrokkenheid van alle betrokken belanghebbenden. In dit project wordt een integrale aanpak toegepast door zowel technische als sociale aspecten mee te nemen.

Doel

het ontwikkelen van methoden voor het ontwerpen en invoeren van lokale multi-energiedragersystemen in buurten, met sociale, economische analyses. Het Creëeren van een geïntegreerde cyberspace (een digitale tweeling) die de fases van ontwerp, aanpassing, beleidsvorming en exploitatie verbindt vanuit een technisch en maatschappelijk perspectief.

Resultaten

• Multi-energy carrier cyberspace model voor ontwerpoptimalisatie en exploitatie van buurten met LES.
• Geoptimaliseerde prijsstelling maakt betaalbare en acceptabele oplossingen mogelijk.
• Geoptimaliseerd beleid omvat subsidie en andere alternatieven.
• Casus studies: Set van 'groene' netvriendelijke bouwoplossingen met grote sociale acceptatie voor Brainport Smart District en de wijk Leidschendam-Voorburg.
• Casus studies: Operationele optimalisatie van Huangpu Virtual Power Plant en Hehuatang Future Community

Looptijd

01 juli 2022 - 01 juli 2026

Aanpak

Dit project wordt gefinancierd door NSFC en NWO om de samenwerking tussen twee landen te stimuleren. Kennisinstellingen uit beide landen gaan samenwerken met sociale partners van publieke, semipublieke en private organisaties om de maatschappelijke relevantie en impact van hun onderzoek te vergroten.

Betrokken HU-onderzoekers

• Xiao_Peng
    Xiao Peng
  • Xander Lub
    • Lector
    Steven Haveman

Samenwerking met kennispartners

brainport smart district
TU Eindhoven
Leidschendam Voorburg
Gemeente Zoetermeer
Haagse Hogeschool
Zhejiang university
Tongji university

"A substantial part of the sustainable energy transition takes place at the local level (i.e., neighborhood or block level). It demands transformations in local energy systems, and strongly depends on the preferences and actions of the local actors involved, such as households, local businesses, and local industries"

Heb je een vraag of wil je samenwerken?

Xiao_Peng

Xiao Peng