Hogeschool Utrecht start Master Applied Data Science

In het bedrijfsleven is er grote behoefte aan data scientists; mensen die data betekenisvol kunnen inzetten in de beroepspraktijk. Daarom start de HU in september 2019 een nieuw profiel binnen de Master of Informatics: Applied Data Science.

Data Scientists kunnen data inzetten ter meerwaarde van een organisatie. Bij de Master Applied Data Science leren studenten programmeren en visualiseren in programeertalen Python en R. De opbouw van de masteropleiding is modulair en bestaat uit vakinhoudelijke masterclasses, onderzoek en de ontwikkeling van persoonlijke vaardigheden.

Gastdocenten uit het bedrijfsleven

Veel colleges worden verzorgd door gastdocenten uit het bedrijfsleven. Hierdoor sluit de inhoud steeds naadloos aan op de complexe vraagstukken uit de hedendaagse markt. Berenschot Groep B.V. verbindt zich aan deze opleiding middels ontwikkeling van de mastermodule Programming for Data Science. Voor de masterclass Machine Learning werkt de HU samen met Oracle. De opleiding is hierdoor sterk toepassingsgericht en continu toegespitst op actuele invulling.

Toegepast

De nieuwe Master Applied Data Science is een toegepaste masteropleiding in deeltijd, voor mensen met een relevante baan en een achtergrond op hbo-niveau. Kijk hier voor meer informatie of bezoek 10 mei het kennis- en netwerkevent.

Foto: Carlos Muza, Unsplash