Alle onderwijs en examens op vrijdag 13 maart afgelast

Het Crisis Management Team (CMT) van de HU heeft besloten dat onderwijs en tentamens aan Hogeschool Utrecht vrijdag 13 maart niet doorgaan. Deze dag wordt bekeken welk onderwijs vanaf maandag digitaal aangeboden kan worden.

• Fysiek onderwijs (op locatie) gaat t/m 31 maart niet door.
  • Evenementen en bijeenkomsten met meer dan 100 mensen worden afgelast. De open dag van de HU op zaterdag 14 maart is uiteraard ook afgelast.

De HU geeft hiermee gehoor aan de oproep van het kabinet aan het hoger onderwijs om verspreiding van het coronavirus in te dammen.

Uiteraard staan de gezondheid en veiligheid van onze studenten en medewerkers voorop. De HU adviseert studenten en medewerkers met klem zich te houden aan de richtlijnen van het RIVM en het kabinet.

• Iedereen Nederland: blijf thuis bij klachten als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Mijd sociale contacten. Bel pas met je huisarts als de klachten verergeren.
  • Bijeenkomsten met meer dan 100 personen worden in heel Nederland afgelast. Dat geldt ook publieke locaties zoals musea, concertzalen, theaters, sportclubs en sportwedstrijden.
  • Mensen in heel Nederland worden opgeroepen zoveel mogelijk thuis te werken of de werktijden te spreiden.
  • Voor kwetsbare personen geldt: (ouderen en personen met verminderde weerstand) begeef je niet in grote gezelschappen en/of openbaar vervoer. In het algemeen wordt mensen dringend verzocht om bezoek aan kwetsbare personen te beperken.

Met de nieuwe maatregelen breekt een nieuwe fase aan die ons onderwijs en onderzoek raakt. De HU werkt aan het oplossen van mogelijke knelpunten die kunnen ontstaan door deze maatregelen.