Van bricks tot clicks in de mix: navigatie-strategie als basis voor multi-channelmanagement
Auteurs | Gerrita van der Veen, Robert Ossenbruggen |
---|---|
Gepubliceerd in | Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie 2013, Hoofdstuk 7 (Communicatiekanalen tussen bedrijven en klanten) |
Publicatiedatum | 2013 |
Lectoraat | Marketing en Customer Experience |
Soort publicatie | Boek |
Samenvatting
Veel bedrijven stemmen hun communicatie en interactie met de consument af door te segmenteren op kanaalgebruik. In deze studie tonen wij aan dat een focus op kanalen maar zeer beperkt bruikbaar is. Deze beperking is een logisch gevolg van het feit dat de meeste consumenten meerdere kanalen gebruiken, het online kanaal ondertussen veel verschillende vormen kent en kanalen steeds meer integreren. Het vaak gemaakte onderscheid online en offline verliest hierdoor zijn relevantie. In deze studie lichten wij toe hoe wij verschillende navigatie-strategieën hebben geïdentificeerd die aangeven hoe consumenten hun weg vinden in het kanalenlandschap in de verschillende fasen rondom een aankoop. Door kanaalgebruik te verklaren vanuit deze navigatie-strategieën ontstaat een stabiel en eenduidige model dat organisaties zal helpen een effectieve multi-channel strategie te formuleren
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie 2013, Hoofdstuk 7 (Communicatiekanalen tussen bedrijven en klanten) |
Paginabereik | 97-114 |
Neem contact met ons op
- Telefoon 088 481 81 81
- Email info@hu.nl
-
Stuur ons direct een bericht of voeg 0634101698 toe aan de contactlijst van je telefoon en stel je vraag via WhatsApp.
- Bereikbaar op ma t/m vrij 09.30 - 16.30 uur.