Scholen in de kunst in zorgateliers werken samen. Onderzoeksverslag Kunst inclusief Ontwikkelwerkplaats Amersfoort

Auteurs Madelief Oosterink, Carla van Slagmaat, Cindy Hoogstraten, Paola de Bruijn, Mieke Ruts, Hanneke de Bruijn, Marjolein Braak
Publicatiedatum 2010
Lectoraat Participatie Zorg en Ondersteuning
Soort publicatie Rapport

Samenvatting

Het is belangrijk dat iedereen meedoet in de samenleving. Dat iedereen elkaar zou leren kennen. Kunst is in al haar verschijningsvormen een geschikt middel om mensen samen te brengen. ‘Kunst Inclusief’ houdt zich bezig met het ontwikkelen van beleid en werkwijzen om mensen met een beperking te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun creatieve talenten. Het studentenonderzoek heeft zich gericht op twee werelden, de wereld van Scholen in de Kunst (kunstcentra) en de wereld van de Amerpoort (instellingsatelier, Jans Pakhuys en de Elleboog). Waardoor zijn dit twee werelden en hoe kunnen deze twee werelden nader tot elkaar komen? Door middel van (participerende) observaties en interviews worden vragen die gekoppeld zijn aan dit studentonderzoek beantwoordt en wordt er gekeken naar mogelijkheden om deze twee werelden nader tot elkaar te brengen.

Taal Nederlands