Praktijkgericht onderzoek en een onderzoekende houding: opleiding en lectoraat verbinden onderzoek en onderwijs voor praktijkontwikkeling

Auteurs Stijn Bollinger, Kitty Jurrius, Pim van Heijst
Gepubliceerd in Kwalon
Publicatiedatum 2012
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

De Hogeschool Utrecht kent een actief beleid om de koppeling tussen praktijkvragen, onderzoek en onderwijs aan toekomstige professionals te faciliteren (Toby & Van Heijst, 2008). In deze bijdrage beschrijven we hoe deze driehoek vorm krijgt binnen de Faculteit Maatschappij en Recht van de Hogeschool Utrecht. Hierbij ligt de nadruk op de verbinding tussen onderwijs en onderzoek. Als voorbeeld nemen we de samenwerking tussen de voltijdopleiding Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) en het lectoraat Participatie en Maatschappelijke Ontwikkeling (PMO) van het Kenniscentrum Sociale Innovatie (KSI).

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Kwalon
Jaar en volume 17 3
Paginabereik 13-17

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Stijn Bollinger

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Onderzoekend Vermogen