Perspectieven op de inrichting van Learning Communities

Auteurs Ilya Zitter, Nienke Hofstra, Willem den Ouden
Gepubliceerd in T. Schipper, M. Vos & C. Wallner (Eds.). Position paper Learning Communities
Publicatiedatum 2022
Lectoraat Beroepsonderwijs
Soort publicatie Boek

Samenvatting

Hoofdstuk 2 uit Position paper Learning Communities van Netwerk learning Communities Grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van vergrijzing, duurzaamheid, digitalisering, segregatie en onderwijskwaliteit vragen om nieuwe manieren van werken, leren en innoveren. In toenemende mate wordt daarom ingezet op het bundelen van kennis en expertise van zowel publieke als private organisaties, die elkaar nodig hebben om te innoveren en complexe vraagstukken aan te pakken. Het concept ‘learning communities’ wordt gezien als dé oplossing om leren, werken en innoveren anders met elkaar te verbinden: collaboratief, co-creërend en contextrijk. Vanuit het Netwerk Learning Communities is een groep onafhankelijk onderzoekers van een groot aantal Nederlandse kennisinstellingen aan de slag gegaan met een kennissynthese rondom het concept ‘Learning Community’. Het Position paper is een eerste aanzet tot kennisbundeling. Een ‘levend document’ dat in de komende tijd verder aangevuld en verrijkt kan worden door onderzoekers, praktijkprofessionals en beleidsmakers.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in T. Schipper, M. Vos & C. Wallner (Eds.). Position paper Learning Communities
Trefwoorden learning communities
Paginabereik 11-17

Ilya Zitter