OASIS: https://oasis-database.org
Auteurs | Sible Andringa, Catherine van Beuningen |
---|---|
Gepubliceerd in | Les: tijdschrift voor het onderwijs aan anderstaligen |
Publicatiedatum | december 2019 |
Lectoraat | Meertaligheid en Onderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
Van NT2-docenten wordt verwacht dat zij zich blijvend ontwikkelen en professionaliseren (zie competentie B.4 in het BVNT2-competentieprofiel). Een onderzoekende houding speelt daarbij een belangrijke rol, oftewel het vermogen om kritisch en systematisch naar het eigen handelen te kijken én de vaardigheid om relevante literatuur op te zoeken. Voor onderwijsprofessionals die hun kennis over tweedetaalverwerving en taalonderwijs willen verdiepen, is er veel aanbod aan relevante literatuur. Internationaal onderzoek laat echter zien dat er een kloof bestaat tussen onderwijs en onderzoek. Ook in Nederland bestaat die kloof, zo tonen Andringa en Van Beuningen aan met een peiling onder onderwijsprofessionals. De gratis toegankelijke online database OASIS (Open Accessible Summaries In Language Studies) probeert de kloof te verkleinen.
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Les: tijdschrift voor het onderwijs aan anderstaligen |
Jaar en volume | 37 212 |
Trefwoorden | NT2, tweedetaalverwerving, taalonderwijs, onderwijsprofessionals, database |
Paginabereik | 4-8 |
Neem contact met ons op
- Telephone 088 481 81 81
- Email info@hu.nl
-
Send us a message or add 0634101698 to the contact list on your mobile phone and send us your question via WhatsApp.
- Bereikbaar op ma t/m vrij 09.30 - 16.30 uur.