Leraren klaar voor goed nieuwkomersonderwijs?

Auteurs Annet Berntsen, Maaike Hajer
Gepubliceerd in Les, tijdschrift voor Nt2 en taal in het onderwijs
Publicatiedatum 2019
Lectoraat Meertaligheid en Onderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Nederland, Zweden en Vlaanderen kregen sinds 2015 te maken met grote instroom van nieuwkomers. Hoe jonge nieuwkomers worden opgevangen in het voortgezet onderwijs (vo) verschilt sterk. Zo kiezen Zweden en Vlaanderen voor een snelle(re) integratie van nieuwkomersleerlingen in reguliere groepen. In dit artikel vergelijken Berntsen en Hajer de opvangmodellen in genoemde twee landen met het in Nederland gangbare model.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Maaike Hajer
    Maaike Hajer
    • Emeritus lector
    • Lectoraat: Meertaligheid en Onderwijs

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Les, tijdschrift voor Nt2 en taal in het onderwijs
Jaar en volume 37 210
Trefwoorden nieuwkomers, voortgezet onderwijs, Nederland, Zweden, Vlaanderen
Paginabereik 4-7

Maaike Hajer

Maaike Hajer

Maaike Hajer

  • Emeritus lector
  • Lectoraat: Meertaligheid en Onderwijs

Neem contact met ons op