Innovatie in publiekscampagnes: Het Campagne Strategie Instrument.

Auteurs Anita van Essen, Reint Jan Renes, Babs Westenberg, Joost Loef
Gepubliceerd in Proceedings Proceedings Etmaal van de Communicatiewetenschap, Leuven.
Publicatiedatum 2012
Lectoraat Sociale Interactie in de Publieke Ruimte
Soort publicatie Lezing

Samenvatting

Recente studies tonen aan dat publiekscampagnes direct en indirect kunnen bijdragen aan gedragsverandering (Snyder et al, 2007; Noar 2006; Wakefield et al, 2010). Echter om effectieve campagnestrategieën gericht op gedragsverandering te ontwikkelen ontbreekt vaak een praktisch kader binnen publieke diensten om het gedrag en de determinanten daarvan structureel in kaart te brengen. De Nederlandse rijksdienst verantwoordelijk voor de uitvoering van publieke campagnes, "Dienst Publiek en Communicatie" (DPC), heeft zich daarom tot doel gesteld een dergelijk praktisch kader te ontwikkelen om zo de effectiviteit van publiekscampagnes op gedrag te vergroten.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Proceedings Proceedings Etmaal van de Communicatiewetenschap, Leuven.

Anita van Essen