Hoe beter de uitleg, hoe slechter de resultaten
Auteurs | Marijn van Nijhuis |
---|---|
Gepubliceerd in | NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen |
Publicatiedatum | 2020 |
Lectoraat | Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
Via zijn blog www.bernardblogt.wordpress.com volgde ik de ideeën en aanpak van Bernard al een aantal jaar. De blog houdt hij inmiddels ongeveer tien jaar bij. In 2019 sprak hij op de jaarlijkse Woudschoten Natuurkunde Didactiekconferentie over waarom denken en praten helpt bij het ontwikkelen van natuurkundig begrip. Geïnspireerd door zijn aanpak met de focus op de natuurkundige concepten greep ik de kans om hem te interviewen voor NVOX.
Aan deze publicatie werkte mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen |
Jaar en volume | 45 10 |
Trefwoorden | natuurkundeonderwijs, voortgezet onderwijs |
Paginabereik | 86-87 |