Hoe beter de uitleg, hoe slechter de resultaten

Auteurs Marijn van Nijhuis
Gepubliceerd in NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen
Publicatiedatum 2020
Lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Via zijn blog www.bernardblogt.wordpress.com volgde ik de ideeën en aanpak van Bernard al een aantal jaar. De blog houdt hij inmiddels ongeveer tien jaar bij. In 2019 sprak hij op de jaarlijkse Woudschoten Natuurkunde Didactiekconferentie over waarom denken en praten helpt bij het ontwikkelen van natuurkundig begrip. Geïnspireerd door zijn aanpak met de focus op de natuurkundige concepten greep ik de kans om hem te interviewen voor NVOX.

Aan deze publicatie werkte mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen
Jaar en volume 45 10
Trefwoorden natuurkundeonderwijs, voortgezet onderwijs
Paginabereik 86-87

Marijn van Nijhuis

afbeelding van Marijn van Nijhuis

Marijn van Nijhuis

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs