Het merk als associatienetwerk

Auteurs Ronald Voorn
Publicatiedatum 7 februari 2018
Lectoraat Communicatie in Digitale Transitie
Soort publicatie Andersoortige materiaal

Samenvatting

Blog in het kader van het onderzoeksproject ‘The Network is the Message‘ Met dit onderzoek willen Hogeschool Rotterdam en Hogeschool Utrecht een antwoord geven op de vraag: “Hoe kan de effectiviteit van communicatie in online sociale netwerken worden beoordeeld en verbeterd?” In deze blog: De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken, het maakt weinig verschil. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar en met alles verbonden. Dat geldt ook voor de connecties tussen mensen en merken. Die kunnen heel losjes zijn of heel hecht – en alles daartussen. Die connecties met merken zijn niet alleen terug te vinden in de associatienetwerken die zich in onze hersenen bevinden, maar hebben ook een effect op ons gedrag. Maar wat zijn die associatienetwerken precies, in welk verband staan ze tot (koop)gedrag en hoe kun je ze beïnvloeden? 

Aan deze publicatie werkten mee

  • Ronald Voorn | onderzoeker | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie
    Ronald Voorn
    • Docent-onderzoeker
    • Lectoraten: Marketing & Customer Experience

Taal Nederlands
Trefwoorden social media, associaltienetwerken, koopgedrag

Ronald Voorn

Ronald Voorn | onderzoeker | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Ronald Voorn

  • Docent-onderzoeker
  • Lectoraat: Marketing & Customer Experience