Het effect van klanthechting op informatieverificatie bij taxeren

Auteurs Pim Klamer
Publicatiedatum 1 maart 2020
Lectoraat Normatieve Professionalisering
Soort publicatie Overige publicaties

Samenvatting

Discussiepaper over klanthechting en informatieverificatie in taxeren. Dit artikel gaat in op de relatie tussen hechting aan de klant enerzijds en de controle van klantgerelateerde informatie anderzijds. Klanthechting (Engels: client attachment), is een relevant thema in sectoren waarin oordeelsvorming en klantbelangen centraal staan. Het is immers niet ondenkbaar dat dienstverleners zich minder kritisch opstellen bij (belangrijke) klanten vanuit het oogpunt van klant- en omzetbehoud. In de volgende paragraaf is literatuur verkend over mogelijke risico’s bij onderzoeksinspanning in professionele dienstverlening. Vervolgens is in een enquête onder registertaxateurs in Nederland het effect van twee potentiële risicofactoren op de kwaliteit van informatiecontrole onderzocht. De bevindingen zijn aan het eind van dit artikel verwoord.

Aan deze publicatie werkte mee

  • Pim Klamer
    • Onderzoeker
    • Lectoraat: Normatieve Professionalisering

Taal Nederlands
Trefwoorden vastgoedtaxateurs, taxeren, klanthechting, informatieverificatie

Pim Klamer

Pim Klamer

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Normatieve Professionalisering