Festival beleving : de waarde van publieksevenementen.

Auteurs Rogier Brussee, Jelke de Boer, Karen Bosch, Michiel Rovers, van Nus, Dr. H.M.M. (Harry) van Vliet
Publicatiedatum 2012
Lectoraat Human Experience & Media Design
Soort publicatie Boek

Samenvatting

Waarom gaan mensen naar festivals? Hoe beleven ze een festival? Waarom komen ze wel of niet terug? Hoe kunnen festivalorganisatoren de motivatie en beleving van bezoekers effectief beïnvloeden? Wat betekenen sociale media voor de festivalbeleving? Antwoorden op deze vragen helpen festivalorganisatoren een uniek festival aan te bieden en effectiever resultaten te behalen en overtuigender te rapporteren naar subsidieverstrekkers en sponsors. Het Crossmedialab, onderdeel van het Kenniscentrum Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht, heeft onderzoek uitgevoerd naar festivalbeleving. Dit cahier geeft een overzicht van onder zochte theorieën en bevat een integraal overzicht van factoren die van invloed zijn op de festivalbeleving. Nieuwe inzichten en het uniek ontwikkelde model van festivalbeleving biedt onderzoekers, eventprofessionals en vakdocenten kansen voor verder onderzoek en praktische toepassing.

Taal Nederlands
Trefwoorden Festivals, Beleving (Publiek), Evenementen, Consumentenpsychologie, Consumer loyalty

Human Experience & Media Design