Jeannette Kunst | onderzoeker | lectoraat Geletterdheid

Jeannette Kunst

Onderzoeker

Sinds 2007 is Jeannette (1964) werkzaam bij het lectoraat Geletterdheid. Zij heeft daar onderzoek gedaan naar de relatie tussen leesmotivatie en lezen. Daarnaast begeleidt Jeannette veel scholen bij hun schoolontwikkeling.

De projecten LIST, DENK! en Doelgericht werken aan opbrengsten zijn schoolontwikkelingsprojecten die zowel op individuele als op een groep scholen kunnen worden uitgevoerd. De projecten richten zich op factoren die beïnvloedbaar zijn op school-, leraar- en leerlingniveau.

Relevante werkervaring

  • 2003 - heden: Hogeschooldocent Seminarium voor Orthopedagogiek (MEN, Post-HBO, coördinator minor dyslexie, begeleiden scholen PO, SBO en SO, LIST, DENK!, Doelgericht werken aan opbrengsten, schoolontwikkeling)
  • 2007 - 2017: Onderzoeker lectoraat Geletterdheid
  • 1983 - 2007: Leraar en intern begeleider (speciaal) basisonderwijs

Expertises

  • Geletterdheid
  • Leerkrachtgedrag
  • Schoolontwikkeling

Publicaties

  • Doelgericht werken aan opbrengsten (herziene versie) Systematisch werken aan verbetering van het onderwijs bij aanvankelijk en voortgezet onderwijs
    • A.A.M. Houtveen, S.K. Brokamp, Jeannette Kunst
    • Lectoraat: Meertaligheid en Onderwijs
    • Rapport
    • 2019
  • Data als basis voor schoolontwikkeling Schoolontwikkeling op de academische opleidingsscholen Utrecht/Amersfoort 2012-2016
    • A.A.M. Houtveen, Jeannette Kunst
    • Lectoraat: Meertaligheid en Onderwijs
    • Rapport
    • 2017

Wil je samenwerken of heb je een vraag?