Irene van der Spoel beste honoursstudent Hogeschool Utrecht

Irene van der Spoel, vierdejaars student aan de opleiding tot leraar Engels en biologie, is verkozen tot de beste honoursstudent van Hogeschool Utrecht (HU). Zij houdt zich veel bezig met de integratie van ICT in het onderwijs.

Van der Spoel (rechts op de foto) deed daar uitgebreid onderzoek naar en doet hierover verslag op haar blog www.todaysTeachingtools.com. De jury, onder leiding van honoursregisseur Annelies Riteco (links), gaf aan dat Van der Spoel een passie heeft voor haar vak, haar leerlingen en het onderwijs, en een uitstekende performance gaf.

Het is de eerste keer dat het HU-breed Honoursfestival werd georganiseerd. Vanuit de gehele HU werden veertien honoursstudenten genomineerd voor ‘beste honoursstudent’. Een belangrijk criterium was dat zij flinke impact moesten hebben op de beroepspraktijk en samenleving.

Sterren

Studenten kunnen diverse honourstrajecten volgen bovenop de studie. Daarmee zijn sterren te verdienen. Met vijf sterren komen studenten in aanmerking om af te studeren met het predicaat ‘with honours’. Irene van der Spoel verdiende vijf honourssterren in dit studiejaar, waarvan twee voor vakmanschap, twee voor innovatie en één voor gedrevenheid.

Bron: Trajectum
Foto: Maaike Gunsing