Bianca de Jong-Muhren benoemd tot lid Raad van Toezicht Hogeschool Utrecht

De Raad van Toezicht van Hogeschool Utrecht heeft Bianca de Jong-Muhren Msc RA met ingang van 1 juli 2024 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht. Zij zal toetreden tot de Auditcommissie.

Bianca de Jong-Muhren is sinds 2021 Chief Financial Officer (CFO) van accountants- en adviesorganisatie Mazars Nederland. Ze is daarnaast ook grootmeester schaken en heeft zich jarenlang ingezet voor de schaakwereld, onder andere als voorzitter van de KNSB.

“Haar persoonlijkheid past goed bij Hogeschool Utrecht. Bianca is vlot in de omgang, informeel, durft zich uit te spreken en geeft blijk van een gezonde dosis luchtigheid en humor”, zegt Willemien Bischot, voorzitter van de Raad van Toezicht. “Met haar financiële achtergrond en schaakervaring is Bianca een welkome toevoeging op de Auditcommissie en de Raad van Toezicht." Lid van het College van Bestuur Gerard van Assem: “Bianca toonde zich zeer geïnteresseerd in onze maatschappelijke uitdagingen en hoe we daar mee omgaan. Met haar in de Raad van Toezicht heeft het college een fijne sparringpartner op het gebied van financiën en ICT.”

Bianca de Jong-Muhren geeft als CFO thans leiding aan de afdelingen Finance, HR Support, Inkoop en Application Support & Datamanagement bij Mazars. En samen met de Raad van Bestuur sturing en uitvoering aan het financiële beleid van Mazars Nederland. Daarnaast maakt Bianca deel uit van de internationale CFO-board. Onderdeel van haar functie is ook de aansturing en monitoring van organisatie brede projecten, zoals verbeteringen in het ICT-domein en het implementeren van CSRD. Ze is ook sinds 2020 lid van de Raad van Toezicht (portefeuilles financiën, bedrijfsvoering en HR) bij woonzorgorganisatie Het Laar. Naast haar werk is Bianca thans - nog tot 8 juni van dit jaar - voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNSB).

Op 1 april 2024 komt na twee termijnen een einde aan het lidmaatschap van de RvT van Paul Meulenberg, conform het rooster van aan- en aftreden. “Een woord van dank aan Paul Meulenberg is hier op zijn plaats”, zegt Willemien Bischot. “In de afgelopen acht jaar heeft Paul als lid van de Raad van Toezicht en de Auditcommissie bijgedragen aan de ontwikkeling van Hogeschool Utrecht. In dat licht wil ik vooral de realisatie van onze campus op het Utrecht Science Park benoemen: Paul heeft met zijn ervaring en expertise de vastgoedtransities en campusontwikkeling mede vormgegeven. Een campus waar we trots op mogen zijn."