Tineke Zweed herbenoemd als lid College van Bestuur Hogeschool Utrecht

De Raad van Toezicht van Hogeschool Utrecht heeft Tineke Zweed met ingang van 1 januari 2020 herbenoemd als lid van het College van Bestuur voor de periode van vier jaar. "Wij zijn verheugd dat Tineke met haar kennis en vakkundigheid blijft bijdragen aan het bestuur van de HU", zegt Guus van Montfort, voorzitter van de Raad van Toezicht.

"Met deze benoeming voor de nieuwe termijn is ook de continuïteit van het College van Bestuur gewaarborgd nu Anton Franken per 1 januari 2020 het college verlaat. Daarnaast is Tineke natuurlijk ook een prettige en scherpe gesprekspartner die een no-nonsense aanpak combineert met de menselijke maat: een waardevolle combinatie voor de HU" stelt Guus van Montfort, voorzitter van de Raad van Toezicht.

"Ik heb er zin in om bij te dragen aan de belangrijke maatschappelijke opgave die de HU heeft", zegt Tineke Zweed. "Daar wil ik me in deze inspirerende omgeving samen met onze studenten en medewerkers graag voor inzetten."

Tineke Zweed is sinds 1 januari 2016 lid van het College van Bestuur van Hogeschool Utrecht. Zij heeft de portefeuilles Human Resources, ICT, Campusontwikkeling, Financiën, Business Control en Bedrijfsvoering. Tineke heeft ruime ervaring in management en bestuurlijke rollen, bijvoorbeeld bij SNS Bank en REAAL Verzekeringen.

De Raad van Toezicht heeft de wervingsprocedure gestart voor het benoemen van een nieuw collegelid in verband met het vertrek van Anton Franken. Met de benoeming van het nieuwe lid is het College van Bestuur weer op volle sterkte.