Student, onderwijsinnovatieteam en docent van het jaar bekroond tijdens HU-Onderwijsfestival
Laura van Ginneken, student aan de opleiding Fysiotherapie, werd verkozen tot Honoursstudent van het Jaar 2019. Laura heeft haar volledige honourstraject gebaseerd op de leerdoelen die zij aan het begin van het traject voor zichzelf zag. Dat maakt dit - volgens juryvoorzitter Tineke Zweed - een sterk leertraject. Laura is onder andere vrijwilliger bij een stichting die dagopvang en vakanties biedt aan mensen met een beperking en volgde een opleiding tot trainer in sociale vaardigheden en een cursus gebarentaal.
Gerben van der Hoof, student Communicatie, kreeg de publieksprijs. Hij verzorgde de social media en contacten met partners voor de natuurfilm WAD, die nu in de Nederlandse bioscopen draait.
Journalistiekstudent Naomi Vlug kreeg een eervolle vermelding voor haar journalistieke werk in Suriname.
Docent van het jaar 2019: Johan Toonstra
Johan Toonstra mag zich docent van het jaar 2019 noemen. Studenten hebben bijzondere waardering voor zijn manier van lesgeven en vakkennis. Ook de jury was onder de indruk van de manier waarop Toonstra beroepspraktijk en onderwijs aan elkaar verbindt. Toonstra werkt – naast zijn baan bij Hogeschool Utrecht - als supervisor/dermatoloog op het UMC Utrecht, schrijft vakliteratuur en spreekt op congressen.
De publieksprijs ging naar Paula Timmermans, docent Sociaal Juridische Dienstverlening.
Onderwijsinnovatieprijs 2019: docententeam HRM
Het docententeam van de opleiding Human Resource Management heeft dit jaar een bijzondere prestatie geleverd. De bacheloropleiding – zowel de voltijd als de deeltijdvariant- én de masteropleiding zijn vernieuwd. De human resource manager van de toekomst kan onder andere goed uit de voeten met Big Data. Juryvoorzitter Tineke Zweed roemde de toewijding van docenten waarmee ze de vernieuwde opleiding vormgaven, terwijl ze óók hun reguliere werk als docent bleven doen.
Onderwijsfestival HUnext19
Tijdens het Onderwijsfestival HUnext19 delen HU-medewerkers kennis en ervaringen op het gebied van onderwijsinnovatie met elkaar. Er is keuze uit maar liefst 82 sessies met uiteenlopende onderwerpen: van vernieuwing van curricula en toetsing tot methodes om studenten of de beroepspraktijk actiever te betrekken. Op deze manier leggen medewerkers contacten over de grenzen van eigen opleiding, instituut of dienst, en doet men inspiratie op voor de eigen onderwijspraktijk.