HU-student helpt bedrijf aan belangrijk certificaat

Minox i.s.m. de opleiding HBO-ICT

Softwarebedrijf Minox biedt regelmatig stageplekken aan studenten van Hogeschool Utrecht. Stefan de Raadt, derdejaars student HBO-ICT Software & Information Engineering, is een van de studenten die bij Minox stage liep. En met een mooi resultaat: Stefan hielp Minox tijdens zijn stage aan een belangrijk certificaat voor boekhoudsoftware.

Laptop met data in beeld

In de praktijk

Stefan wilde de kennis en vaardigheden die hij in zijn opleiding heeft meegekregen in praktijk brengen. Softwarebedrijf Minox gaf hem die mogelijkheid.

Leerzame stage

“Voor mijn opleiding moest ik het eerste semester van mijn schooljaar stage lopen. Ik was hierbij op zoek naar een bedrijf dat leuke opdrachten had met de nieuwste technieken en waar ik dus veel kon leren. Deze opdracht heb ik gevonden bij Minox en dit bleek de perfecte keuze”, aldus Stefan. “In de 5 maanden dat ik bij Minox werkte, heb ik verschillende dingen geleerd, zoals het beter werken in teamverband. Tijdens mijn stage heb ik mijzelf nog verder ontwikkeld in nieuwe technieken. Met vragen kon ik altijd terecht bij de andere developers binnen het team. Ik heb bij Minox een heel leuke stage gehad.”

En toen?

De stage van Stefan heeft voor beide partijen iets moois opgeleverd. Stefan bracht een frisse blik in de organisatie en heeft door het toepassen van kennis en vaardigheden er mede voor gezorgd dat Minox een certificaat heeft behaald. En Stefan heeft zich tijdens zijn stage verder kunnen ontwikkelen op het gebied van nieuwe technieken en ervaren hoe het is om te werken in een developers team.

Over deze samenwerking

Bedrijven Minox