Pedagogische c.q. Agogische Sensitiviteit
Auteurs | R. van der Linde |
---|---|
Gepubliceerd in | Jaarboek 2005 Lectoraat Vernieuwende Opleidingsmethodiek en -didactiek |
Publicatiedatum | 2005 |
Soort publicatie | Boek |
Samenvatting
Aan de basis van leren ligt een pedagogische c.q. agogische relatie. Binnen deze relatie speelt Pedagogische c.q. Agogische Sensitiviteit een grote rol. Pedagogische c.q. Agogische Sensitiviteit is een begrip dat pedagogen en agogen direct herkennen en zich moeilijk laat vatten in verbale taal. Zoals in het volgende gesprek tussen een student van de lerarenopleiding en zijn praktijkbegeleider. Het gesprek gaat over het moment dat de leraar en de klas elkaar lijken te betoveren. De leerlingen en de leraar zijn op en top betrokken in een leerproces. Hoe doe je dat? vraagt de student. Tja eigenlijk weet ik het niet, een kwestie van timing en fingerspitzengefulh.
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Jaarboek 2005 Lectoraat Vernieuwende Opleidingsmethodiek en -didactiek |
Neem contact met ons op
- Telefoon 088 481 81 81
- Email info@hu.nl
-
Stuur ons direct een bericht of voeg 0634101698 toe aan de contactlijst van je telefoon en stel je vraag via WhatsApp.
- Bereikbaar op ma t/m vrij 09.30 - 16.30 uur.