Onderzoek naar VMBO-specifieke didactiek en -pedagogiek

Auteurs A. Pfaff, S. van den Brink
Gepubliceerd in Jaarboek 2005 Lectoraat Vernieuwende Opleidingsmethodiek en -didactiek
Publicatiedatum 2005
Soort publicatie Boek

Samenvatting

Doelstellingen • Het bewust maken van de praktijkkennis van de ervaren docenten, om inzicht te krijgen in VMBO-specifieke competenties. • Het uitwisselen van de benoemde competenties tussen de teams binnen een school en in een volgende fase tussen de scholen om tot overeenstemming te komen. • Het ontwerpen van een kader voor het begeleiden en professionaliseren vanuit VMBO-specifieke competenties. • De implementatie van dit kader in het Instituut Archimedes. Algemene vraagstelling • Is er een VMBO-specifieke didactiek en pedagogiek en kun je deze zichtbaar en benoembaar maken? Zijn daarvan VMBO-specifieke begeleidingsvaardigheden af te leiden?

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Jaarboek 2005 Lectoraat Vernieuwende Opleidingsmethodiek en -didactiek

Neem contact met ons op