Gebruik sociale media in noodsituaties: feiten, beelden en verwachtingen

Auteurs Roy Johannink, Niek van As, Menno van Duin
Gepubliceerd in Recht, Bestuur en Organisatie van Hulpdiensten
Publicatiedatum 2012
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Naar aanleiding van een onderzoek van het Amerikaanse Rode Kruis naar ‘social media in disasters and emergencies’ heeft adviesbureau VDMMP in samenwerking met Menno van Duin (lector Crisisbeheersing Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid en Politieacademie) in Nederland een onderzoek met eenzelfde focus verricht. Het onderzoek van het Amerikaanse Rode Kruis is gericht op het gebruik van sociale media door burgers bij rampen en crises en de verwachtingen van burgers bij het gebruik van sociale media door de hulpdiensten. Het Amerikaanse Rode Kruis voert dit onderzoek al enkele jaren uit om de tendens in kaart te brengen en inzicht te krijgen in het gebruik van de sociale media en verwachtingen van de burgers over dit gebruik

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Recht, Bestuur en Organisatie van Hulpdiensten
Jaar en volume 9 3
Trefwoorden sociale media, hulpdiensten
Paginabereik 115-120

Neem contact met ons op