De vier rekenlectoren van Nederland stellen zich voor

Auteurs Sabine Lit, Sui Lin Goei, Ronald Keijzer, Diny van der Aalsvoort, Mieke van Groenestijn
Gepubliceerd in Tijdschrift voor Remedial Teaching
Publicatiedatum 2012
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

De prestaties voor rekenen-wiskunde moeten omhoog. “Begin bij de leraar” is daarbij het devies van de vier rekenlectoren in Nederland. De vier rekenlectoren hebben daarom afgesproken om met hun praktijkgerichte onderzoek de professionalisering van de praktijkprofessional in het basisonderwijs centraal te zetten. En met de praktijkprofessional bedoelen ze zowel de leerkracht, de remedial teacher, de intern begeleider als de zorgcoördinator. In dit artikel stellen de vier rekenlectoren zich voor, geven ze hun kijk op het rekenonderwijs en wat er nodig is om de rekenprestaties van leerlingen te verbeteren

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Tijdschrift voor Remedial Teaching
Jaar en volume 2012 1
Paginabereik 24-26