Hogeschool Utrecht werft honderden nieuwe collega's

Hogeschool Utrecht (HU) start morgen, 17 april - met een advertentie in De Volkskrant - een landelijke wervingscampagne voor honderden nieuwe docenten, onderzoekers en ondersteunende functies. De HU mikt met de campagne op de werving van circa 400 medewerkers (280 fte), waarvan het merendeel hogeschooldocenten. Het is hiermee de grootste personeelswervingscampagne in het bestaan van de HU. Het streven is dat de nieuw te werven medewerkers aan de slag gaan bij de start van het nieuwe collegejaar 2021-2022.

Heleen Cosijn, directeur Human Resources Hogeschool Utrecht: ”We hebben snel veel nieuwe collega’s nodig. Door met meer docenten per student te werken, versterken wij al langere tijd de kwaliteit van ons onderwijs. Tegelijkertijd zien wij oplopende aanmeldingen van nieuwe studenten en hebben we minder studie-uitval. Hieruit ontstaat een enorme vraag naar nieuwe collega’s. Wij bieden hen een goede, structurele baan op onze hogeschool. Een plek waar wij samen met onze studenten en regionale partners werken aan maatschappelijke vraagstukken en het verschil maken door onderwijs en onderzoek slim te combineren.”

Hogeschool Utrecht zet voor de wervingscampagne de komende tijd verschillende middelen in. Naast de dagbladadvertentie maakt de HU ook gebruik van buitenreclame, LinkedIn, Twitter en Facebook. Geïnteresseerden kunnen hier reageren op de open vacature.

Bijlage: advertentie Volkskrant