Hogeschool Utrecht leeft mee met slachtoffers en betrokkenen aardbeving Marokko

Vrijdagavond 8 september is het zuidwesten van Marokko getroffen door een verwoestende aardbeving. Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, nabestaanden en direct getroffenen van deze ramp.

De HU leeft ook mee met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland en met studenten en medewerkers met familie of vrienden in het getroffen gebied. Heb je behoefte aan steun of een luisterend oor? Studenten kunnen altijd hulp vragen bij SLB’ers en de Leerteamcoaches. Daarnaast staat Team Student Support (studentendecanen, studentenpsychologen, het Student Support Centre) klaar wanneer dit nodig is: kijk op https://wegwijs.hu.nl/ondersteuning. Medewerkers kunnen hulp vragen aan leidinggevenden; mentoren en de vertrouwenspersonen staan voor jullie klaar.

Het Netwerk Diversiteit & Inclusie organiseert, op donderdag 21 september (13 - 15 uur), een inloopmoment op HL9 om bij elkaar te komen en om in verbinding met elkaar te zijn.

Hulp
Wil je hulp bieden aan de mensen in de getroffen gebieden? Je kan doneren via het Rode Kruis of Islamic Relief.