Workshop 360⁰ video (VR) maken

Hoe maak je een 360° video, wat komt er allemaal kijken bij het maakproces en hoe zet je deze video vervolgens succesvol in?
Tijdens de workshop 360° video (VR) maken ga je zelf werken aan een VR productie.

VR bril

Van script tot productie ontwikkel je in kleine teams je eigen 360 graden video. Ook leer je over de nieuwste technologieën en technieken op het gebied van Virtual Reality (VR).

Het doel van de workshop is dat je na afloop zelfstandig aan de slag kunt. We gebruiken een VR camera die klein en betaalbaar is. Ideaal voor als je aan de slag wilt gaan met 360° video.

Handig om te weten

Startmoment Nader te bepalen
Lesdata Nader te bepalen
Studie-investering Tot 3 uur per bijeenkomst (exclusief bijeenkomsten)

€ 595 (vrij van btw)

Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Deelnemers maximaal 10
Locatie Koningsbergerstraat 9 Utrecht
Diploma Certificaat van deelname

Zin om te beginnen met deze opleiding?

Meer weten?

De belangrijkste informatie op een rij.

Opleidingsinhoud

In deze training ga je in twee workshops zelf werken aan een VR productie. Je gaat ook experimenteren met VR en AR brillen en 360° video camera’s.

Ook voorbeelden uit de praktijk worden besproken en je krijgt een basis begrip van de tools en technieken die gebruikt worden bij VR producties.

Dag 1:

• Introductie en theorie 360° video
  • Ontwikkelingen op gebied van VR (en AR).
  • Basisregels van filmen
  • Script schrijven voor 360° video

Dag 2:

• Filmen met de VR camera
  • Verwerken van beelden en terugkijken in VR bril
  • Beoordelen van eigen gemaakte videocontent
  • Relevantie van VR/AR/MR voor jouw eigen werkpraktijk

We geloven in ervaringsleren, en geven daarom verdieping aan de theorie door gewoonweg te doen: Learning by doing!

Aan het einde van de cursus:

• Heb je een basis begrip van de tools en technieken die gebruikt worden bij VR producties
  • Heb je concrete handvatten om zelf een 360° video te kunnen maken
  • Heb je geëxperimenteerd met VR en AR brillen en 360° video camera’s
  • Ben je geïnspireerd door verschillende immersive technieken en weet jij wat die voor jouw eigen werkpraktijk kunnen betekenen
  • Heb je in een klein team je eigen 360° video geproduceerd

Toelating

Om de cursus 360° video (VR) maken te volgen, heb je een hbo werk & denkniveau nodig.

Docenten

Michel Verspagen

VR concept & content creator. Eigenaar en trainer bij Ubuntu Media

Michel Verspagen is een ervaren trainer op het gebied van VR, 360° video producties en diverse media & immersive producties. Michel heeft verschillende talks en workshops gegeven over 360° video filmen.

Na deze opleiding

Na deze cursus voel jij je beter thuis in de wereld van 360 graden video en VR!

Na het volgen van de workshop:

• heb je concrete handvatten om zelf een 360° video te kunnen maken
  • beschik je over een aantal tools om aan de slag te gaan met 360° video/ VR
  • heb je een beeld van hoe je VR zou kunnen inzetten binnen je eigen werkpraktijk.

Overige informatie

Deze cursus kost €595 vrij van btw.
We gebruiken een VR camera (GoPro fusion 360 graden camera, niet in de cursusprijs inbegrepen) die klein en betaalbaar is. Ideaal voor iedereen die wil starten met VR producties.

De workshop is interessant voor iedereen die iets met 360° video / VR wil doen, maar nog niet precies weet ‘waarom’ en ‘hoe’? Of je nu mediamaker, opdrachtgever, docent of marketeer bent, kom ontdekken wat deze technieken voor jou kunnen betekenen. De training richt zich op mensen die nog geen of weinig ervaring hebben met het maken van een 360° videoproductie.

Waarom bij de HU

• Leer van topdocenten

Deze cursus is ontwikkeld door Hogeschool Utrecht in samenwerking met de beroepspraktijk.

• Leer hoe 360° videoproducties (VR) maken kan worden toegepast in de eigen organisatie of werkveld

We geloven in ervaringsleren, en geven daarom verdieping aan de theorie door gewoonweg te doen. Learning by doing!

• Leer van de experts

Een cursus van de HU betekent docenten met kwaliteit en een sterke aansluiting met de praktijk en het werkveld.

Direct contact

Sabine Donker

Programmaleider journalistiek

Interesse in de opleiding 360° videoproducties (VR) maken?