HU start met AD academy in Amersfoort

Hogeschool Utrecht gaat een Associate Degree Academy (AD academy), met de focus op het economisch domein, oprichten op haar locatie in Amersfoort. Met deze zelfstandige tweejarige hbo-opleiding kunnen onder andere havo en mbo niveau 4 studenten hun kansen op de snel veranderende en complexe arbeidsmarkt vergroten. Ook kunnen zij daarna doorstromen naar een bacheloropleiding.

Om de oprichting van de AD academy vorm te gaan geven is Michel Dingarten aangesteld als kwartiermaker en zal daarbij worden ondersteund door projectleider Marnix van den Berg. De ambitie is om in vijf jaar te groeien naar een academy met zo’n 1500 studenten met als standplaats Amersfoort. Daarmee ontstaat op De Nieuwe Poort 21 in Amersfoort een onderwijs community met niveau 4, 5 en 6 onder één dak in directe aansluiting op de (regionale) arbeidsmarkt.

Foto: Marleen Stoker