HBO-ICT bestendigt samenwerking met Quintor

Softwareontwikkelaar Quintor en de opleiding HBO-ICT van Hogeschool Utrecht hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Het bijzondere aan deze samenwerking is dat Quintor, naast het verzorgen van gastcolleges en het begeleiden van stagiairs en afstudeerders, ook investeert in het bijspijkeren van docenten.

Instituutsdirecteur ICT Stella Kuin: “Quintor is bereid om op duurzame wijze te investeren in de jeugd. Bovendien biedt het bedrijf docenten de mogelijkheid om bij te blijven in dit snel veranderende vakgebied.” Zo organiseerde Quintor een vierdaagse training om docenten bij te spijkeren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Java .

Summerschool en Young Professional Program

Daarnaast verzorgen consultants van Quintor regelmatig gastcolleges bij de HU en organiseert het bedrijf een speciale summerschool voor HU-studenten, waarmee ze een Java SE 8 Programmer-certificering kunnen halen. Ook is er een Young Professional Program opgezet voor pas-afgestudeerden om ze voor te bereiden op complexe IT-projecten.

Investeren in het onderwijs

In eerste instantie was Quintor op zoek naar goede junior ontwikkelaars toen ze bij de HU aanklopten. “We kwamen er snel achter dat je niet alleen maar moet willen halen als bedrijf, maar dat je in het onderwijs kunt investeren en het onderwijs ook mede kan vormgeven. Zo zijn we betrokken geweest bij het uitwerken van een nieuw curriculum via de bedrijfsadviesraad”, vertelt Roy Wasse, Business Manager Midden Nederland bij Quintor.

Studentambassadeur

Paul van der Bijl, student HBO-ICT, was samen met twee medestudenten aanwezig bij de ondertekening. Hij liep stage bij Quintor en werd zo studentambassadeur van Quintor binnen HBO-ICT. “Ik bracht beide partijen inhoudelijk nader tot elkaar en organiseerde bijvoorbeeld een sessie over de hololens. Toen we begonnen gaf Quintor wel eens een gastcollege en dat is nu erg uitgebreid. Mooi om te zien dat er nu een overeenkomst is.”