'Uzelf' screent eHealth innovaties voor Pazio

Uzelf, het samenwerkingsverband dat innovatieve ideeën realiseert die Utrechters helpen gezond te blijven, gaat eHealth-innovaties screenen voor PAZIO. Hogeschool Utrecht is een van de samenwerkende partners in Uzelf.

PAZIO biedt een veilige omgeving waar mensen eenvoudig terecht kunnen voor al hun online zorg- en welzijnsdiensten. Veel eHealth-initiatieven willen het grote bereik van PAZIO gebruiken om hun doelgroep te bereiken. Om nog beter te kunnen inspelen op de behoeften van de inwoners, gaat PAZIO samenwerken met Uzelf: Uzelf beoordeelt voortaan de initiatieven die bij PAZIO aankloppen op haalbaarheid en relevantie, met onder andere een scan en een consultgesprek. Daarnaast wil Uzelf met hulp van haar netwerk uitzoeken welke zelfzorgbehoeften er leven bij inwoners en zorgprofessionals en waar zij met zelfzorginnovaties aan de slag kunnen.

Uzelf

Uzelf stimuleert de ontwikkeling van zelfzorginnovaties door (eHealth)ondernemers toegang te geven tot een netwerk van  onderzoekers, zorgverleners, inwoners, financiers en beleidsmakers uit de Utrechtse regio. Zo helpt Uzelf inwoners van de regio Utrecht meer regie te nemen op eigen gezondheid. De partners in Uzelf zijn: Hogeschool Utrecht, Universiteit Utrecht, Rabobank, UMC Utrecht, Gemeente Utrecht Raedelijn, U CREATE, OneShoe en Economic Board Utrecht.

Pazio

PAZIO stimuleert via eHealth een actieve, participerende en centrale rol voor mensen als het gaat om hun eigen gezondheid. Daarin vinden beide partijen elkaar. Beiden helpen met eHealth zelfzorginnovaties inwoners op weg bij gezond en gebalanceerd leven. Zelfzorginnovaties die de mensen helpen meer regie te nemen als het gaat om leefstijl en gezondheid. Tot slot dragen PAZIO en Uzelf bij aan de opdracht aan de samenleving om de zorg goedkoper te maken.