Utrechtse studenten ontwerpen concepten voor gezonder leven

Hoe kunnen inwoners van Utrecht meer invloed hebben op hun eigen gezondheid en geluk? In de Healthy Living Challenge, van 19 t/m 23 november, gaan Utrechtse studenten op zoek naar hoe gezond Utrechters eigenlijk willen zijn.
Healthy Living Challenge

Studenten werken een week lang aan oplossingen voor Utrechters: hoe kunnen zij zelf meer vorm geven aan een gezondere leefstijl? Drie onderwerpen krijgen daarbij speciale aandacht: gezond opgroeien, vitaal oud worden en de gezonde leefomgeving.

Brede samenwerking

De Healthy Living challenge is een initiatief van U CREATE en de Health Hub Utrecht, een samenwerkingsverband van ziekenhuizen, zorgorganisaties, gemeenten en provincie, kennisinstellingen en bedrijven, die zich inzet in voor een gezonde en gelukkige regio.

Er doen studenten mee van Hogeschool Utrecht, Universiteit Utrecht, MBO Utrecht en ROC Midden-Nederland. De studenten werken in interdisciplinaire teams samen waarbinnen ze hun theoretische kennis en werkervaring gezamenlijk inzetten om vernieuwende en passende oplossingen te ontwerpen voor bewoners in de regio Utrecht.

Eindpresentatie

Op vrijdagmiddag 23 november presenteren de teams hun concepten op het Stadskantoor van Gemeente Utrecht. Voor meer informatie of interesse in de eindpresentaties, neem contact op met Leon van de Rijt, via leon.vanderijt@ucreate.nl.