Geography teachers’ pedagogical content knowledge

Auteurs Eefje Smit, Hanneke Tuithof, Elwin Savelsbergh, Tine Béneker
Gepubliceerd in Journal of Geography
Publicatiedatum 2023
Lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Pedagogical Content Knowledge (PCK) is the knowledge teachers use to teach a specific subject to a specific audience. The importance of PCK to quality teaching is widely recognized. However, an overview of research about geography teachers’ PCK is missing. To fill this gap, we conducted a systematic review. We analyzed 43 empirical studies, but only 9 used PCK as a framework. Most studies addressed instructional strategies or teaching orientations. The studies were too diverse to draw conclusions on geography teachers’ PCK in general. But portraits of 16 geography teachers emphasized the necessity of geographical knowledge and teaching experience for PCK-quality.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Eefje Smit onderzoeker
    Eefje Smit
    • Promovendus
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
  • Hanneke Tuithof | Onderzoeker | lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
    Hanneke Tuithof
    • Onderzoeker
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
  • Elwin Savelsbergh | lector | lectoraat Didactiek van het Bèta- en Technologieonderwijs
    Elwin Savelsbergh
    • Lector
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs

Taal Engels
Gepubliceerd in Journal of Geography
Trefwoorden PCK, geography, subject pedagogy, earth sciences
Digital Object Identifier 10.1080/00221341.2023.2173796

Eefje Smit

Eefje Smit onderzoeker

Eefje Smit

  • Promovendus
  • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs