Optimalisatie Customer Journey voor Coöperatieleden
Het gebruik van big data kan gericht zijn op het technische deel van het primaire proces van een organisatie. Dit project was gericht op het optimaliseren van de customer journey. Het risico hierbij is dat de meerwaarde minder wordt gevoeld.
Doel
In ons onderwijs wordt maar weinig aandacht besteed aan coöperaties die ten onrechte een stoffig imago hebben. Het is tijd om meer aandacht te besteden aan de maatschappelijk steeds relevantere coöperatieve rechtsvormen.
Het doel van dit project was om naast de twee al deelnemende coöperaties (CNC Holding B.V. en Zevij-Necomij) een derde te vinden. Vervolgens wilden we tot een definitieve vraagstelling komen en per coöperatie 2 leden/klanten werven voor projectdeelname. Dit alles was nodig om tot een SIA-RAAK-mkb subsidieaanvraag te kunnen komen om bovenstaande verder te onderzoeken.
Resultaten
Het is in het project gelukt om een derde coöperatie aan tafel te krijgen: C.A.V. den Ham. Vervolgens zijn we tot een gedeelde onderzoeksvraag gekomen. Het werven van voldoende leden/klanten voor projectdeelname is helaas niet gelukt. De beoogde SIA-RAAK mkb subsidieaanvraag is daarom vervolgens niet gekomen.
Looptijd
01 juni 2018 - 01 september 2018
Aanpak
Er waren twee gezamenlijke bijeenkomsten gepland bij NCR met sprekers van de HU, VAA ICT Consultancy en KEGA. Op 6 juli was er een startbijeenkomst gepland met een vervolg op 7 september. Daarnaast was er divers contact tussen de betrokken partijen.
Betrokken HU-onderzoekers
Samenwerking met kennispartners
- NCR (Nationale Coöperatieve Raad)
- VAA-ICT consultancy
- Marketingbureau KEGA
- Subsidieadviesbureau OAVD