'Millow': hartslagkussen om te ontspannen

Houd vast en laat los. Millow is een hartslagkussen dat je helpt te ontspannen. Je voelt een rustig ritme, hierdoor ben je minder snel afgeleid en heb je even een moment voor jezelf.

Doel

Tijdens dit project werd verkend of en hoe het hartslagkussen 'Millow' (ontwikkeld in project Powertools) op de markt gebracht kon worden. Hieronder zijn drie onderzoekslijnen gevolgd: technisch stabiel werkend product, merk/markt en business case.

De doelgroepen voor Millow zijn onder andere mensen met burn-outklachten, kinderen met ADHD en bijvoorbeeld mensen met vliegangst.

Het kussen zou in de wachtkamer van een ziekenhuis kunnen worden gebruikt of bij mindfulness oefeningen.

Resultaten

  • Technisch stabiel werkend product (12 prototypes)
  • Het merk: Millow
  • Zes doelgroepen
  • Geïnteresseerde ondernemers voor vermarkting
  • Meerdere aanvragen voor kopen product

Looptijd

01 augustus 2018 - 31 mei 2019

Aanpak

Om het product en het merk Millow te testen is in samenwerking met SIA, Innofest en NWO getest op enkele festivals (TT Assen, Festivalderaa, Expeditie Next en Lowlands). Een festival is een soort mini samenleving en heeft mogelijkheid geboden om met verschillende doelgroepen (met co-designtechnieken) in gesprek te gaan.

In de zomer van 2019 heeft een pilot plaatsgevonden, hierin hebben acht gebruikers het product 45 dagen getest.

"Mijn kind heeft ADHD en heeft nog nooit zo lang stil gezeten".

Een verbeterpunt voor het product is vooral de batterijtijd, deze zou volgens de gebruikers langer kunnen zijn.

Op het moment lopen er gesprekken tussen Rosa de Vries en verschillende bedrijven/ondernemers voor het vervolg.

Betrokken HU-onderzoekers

Betrokken lectoraten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?