Bits of Trust: hoe conversational agents bijdragen aan klantvertrouwen in merken en organisaties.
Doel
Het onderzoek heeft als doel om professionals in publieke en commerciële organisaties te helpen hun digitale dienstverlening naar klanten te verbeteren en de klantervaring te verhogen.
Resultaten
- Een set van geïdentificeerde trustmarkers die sociale reacties oproepen.
- Methode om trustmarkers strategisch in te zetten.
Looptijd
01 februari 2021 - 01 februari 2025
Aanpak
Het onderzoek wordt middels kwalitatieve en kwantitatieve methoden uitgevoerd. Ook wordt een experimenteel en quasi-experimenteel onderzoek verricht. In het onderzoek zijn verschillende bedrijven uit de publieke en commerciële sector betrokken.
Betrokken HU-onderzoekers
Samenwerkingspartners
Behavioural Science Institute, Radboud Universiteit Nijmegen, Aegon Nederland & Conversation Design Institute
Relevantie van het onderzoek
Customer experience-specialisten en marketeers kunnen met behulp van verdiepende inzicht in trustmarkers een gedegen beslissing nemen bij het al dan niet inzetten van conversational agents als klantrelatie-instrument.