Ronald Voorn | onderzoeker | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Ronald Voorn

Docent-onderzoeker

Ronald Voorn is PhD-kandidaat bij het HU kenniscentrum Digital Business & Media en Universiteit Twente. Hij verricht voor het Lectoraat Marketing en Customer experience een studie naar de rol van menselijke waarden in het gedrag tussen merken en consumenten.

Ronald onderzoekt de rol van menselijke waarden in consumentengedrag. Bovendien is hij betrokken bij de opzet van de specialisatie Marketing Analytics in de HU master Data Driven Business en doceert hij Advertising en consumer psychology in het masterjaar van de Universiteit Twente.

Ronald Voorn is sinds 1982 actief met het managen van merken. Tot 1992 in de reclamewereld, daarna aan klantzijde. Zo werkte hij 15 jaar bij Heineken o.a. als Global Marketing Director en Managing Director. Ronald is vicevoorzitter van de RvC van verzekeringsmaatschappij Univé Dichtbij, lid van de raad van toezicht van het NIMA en RvC lid van de plantage PortoMari te Curaçao.

Expertises

  • Marketingstrategie
  • Consumentengedrag

Publicaties

Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Ronald Voorn | onderzoeker | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Ronald Voorn

  • Docent-onderzoeker
  • Lectoraat: Marketing & Customer Experience