Esther van der Stappen | onderzoeker | lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren

Esther van der Stappen

Onderzoeker

Esther van der Stappen onderzoekt hoe technologie de kwaliteit van het hoger onderwijs kan helpen verbeteren. ICT en onderwijs hebben beide altijd haar interesse gehad. De praktijkproblemen die ontstaan wanneer deze twee vakgebieden elkaar ontmoeten, inspireren haar oplossingen te vinden.

Ze geeft als associate lector in het lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren (BDI) leiding aan de onderzoeksgroep Digitale Innovatie in het Onderwijs (DIO), waarin onderzoeksprojecten worden uitgevoerd over learning analytics, blended learning, het ontwerp van (digitale) leeromgevingen voor het beroepsonderwijs en de daarvoor benodigde digitale vaardigheden.

In 2008 promoveerde ze aan de Universiteit Utrecht. Sinds 2014 is ze hoofddocent bij het Institute for ICT, waar ze onder andere verantwoordelijk is voor de inhoud van de afstudeerrichting Software Development van HBO-ICT, en bij het lectoraat BDI, waar ze onder andere promovendi begeleidt.

Expertises 

  • Technology-enhanced learning
  • Learning analytics
  • Software development

 


Publicaties

Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Esther van der Stappen | onderzoeker | lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren

Esther van der Stappen

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Betekenisvol Digitaal Innoveren