Een betrouwbaar merk en een goede klantbeleving is de sleutel tot een positief imago, meer tevreden klanten, hogere aanbevelingen en meer omzet. Op dit moment onderzoeken organisaties de mogelijkheden om digitale technologie in te zetten om de klantreis en klantbeleving te optimaliseren.

Onderzoekslijnen binnen het lectoraat

In deze onderzoekslijn onderzoeken we hoe bedrijven maatschappelijke waarden toepassen bij het bouwen en onderhouden van hun merk- en klantrelaties. Daarnaast onderzoeken we hoe bedrijven in de publieke sector op een succesvolle manier nieuwe producten op de markt kunnen brengen.

De onderzoeksprojecten op het gebied van klantbeleving richten zich op het ontwikkelen van duurzame klantrelaties en op de mogelijkheden van personalisatie en digitalisering om de klantbeleving te verbeteren. We onderzoeken de effecten van digitalisering en personalisatie op de klantbeleving en de klantrelatie.

Publicaties


Onderwijs

Het lectoraat levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs op het gebied van marketing en klantbeleving. De afgelopen jaren is een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de bachelor Commerciële Economie en aan de Master Data Driven Business.

2 mensen kijken naar laptop Eddo Wesselink

“Het project Moves helpt ons om na te denken over de positionering en profilering van onze praktijk in de wijk. Dat is voor een fysiotherapeut een hele andere manier van met ons vak bezig zijn”

Eddo Wesselink Fytac

Onze lectoren en onderzoekers

Gerrita van der Veen | lector | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Gerrita van der Veen

Lector Marketing, Marktonderzoek en Innovatie Bekijk profiel
Wilke van Beest | onderzoeker | lectoraten Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek en Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Wilke van Beest

Onderzoeker Marketing, Marktonderzoek en Innovatie, Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek Bekijk profiel

Anita Cox

Onderzoeker Marketing, Marktonderzoek en Innovatie Bekijk profiel
Eveline van der Herberg | onderzoeker | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Eveline van der Herberg

Onderzoeker Marketing, Marktonderzoek en Innovatie Bekijk profiel

Nieuws en evenementen

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Gerrita van der Veen | lector | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie

Gerrita van der Veen

  • Lector
  • Lectoraat: Marketing, Marktonderzoek en Innovatie