Lectoraat Marketing, Marktonderzoek en Innovatie
Een betrouwbaar merk en een goede klantbeleving zijn de sleutel tot een positief imago, meer tevreden klanten, hogere aanbevelingen en meer omzet. Op dit moment onderzoeken organisaties de mogelijkheden om digitale technologie in te zetten om de klantreis en klantbeleving te optimaliseren.
Onderzoekslijnen binnen het lectoraat
Binnen deze onderzoekslijn wordt onderzocht hoe je als bedrijf het beste waarde kunt creëren door samenwerking met anderen (stakeholder marketing) en hoe je als merk of product maatschappelijk gedrag kunt bevorderen vanuit social dilemma perspectief.
Binnen deze onderzoekslijn wordt onderzocht hoe organisaties digitalisering inzetten zodat deze niet alleen bijdraagt aan de doelstellingen van organisaties, maar ook een positieve bijdrage levert aan de klantbeleving en een betekenisvolle relatie met de klant.
Betere (rechts)hulp bij multiproblematiek
Hogeschool Utrecht wil met dit onderzoek de dienstverlening van Het Juridisch Loket aan hulpvragers met multiproblematiek verbeteren.
Verbeteren van langdurige zorg met marketing en ICT
ICT- en marketingoplossingen kunnen de langdurige zorg beter maken. Hoe worden die oplossingen gemaakt? En hoe zou dat nog beter kunnen?
Van een creatief idee naar een passende zelf-managementinnovatie
Vernieuwing in de zorg is hard nodig, maar verloopt vaak moeizaam. Welke rol kan praktijkonderzoek hierin spelen?
Onderwijs
Het lectoraat levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs op het gebied van marketing en klantbeleving. De afgelopen jaren is een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de bachelor Commerciële Economie en aan de Master Data Driven Business.
“Het project Moves helpt ons om na te denken over de positionering en profilering van onze praktijk in de wijk. Dat is voor een fysiotherapeut een hele andere manier van met ons vak bezig zijn”
Eddo Wesselink Fytac