Direct naar de inhoud Direct naar de hoofdnavigatie Direct naar de zoekfunctie
Hogeschool Utrecht
Studenten voltijd bacheloropleiding Hogeschool Utrecht Voltijd Lessituatie deeltijdopleiding Hogeschool Utrecht Deeltijd, duaal en cursussen
Onderzoek Samenwerken
Logo Hogeschool Utrecht English
  • Home
    • Opleidingen voltijd
    • Opleidingen deeltijd en duaal of cursussen
    • Vakgebieden
    • Studiekeuze voltijd
    • Open dagen
    • Meeloopdagen en Proefstuderen
    • Aanmelden
    • Studiekeuzecheck
    • Numerus fixus
    • Informatie voor ouders
    • Honours
    • Studeren in Utrecht en Amersfoort
    • Studeren aan de HU
    • Studiekeuze deeltijd, duaal en cursussen
    • Open avond
    • Persoonlijk advies
    • Aanmelden
    • Studiekeuzecheck
    • Studeren aan de HU
    • Veelgestelde vragen
    • Ontdek ons onderzoek
    • Digital Business and Media
    • Gezond en Duurzaam Leven
    • Leren en Innoveren
    • Sociale Innovatie
    • Projecten
    • Onderzoekers
    • Publicaties
    • Contact
    • Samenwerken met HU
    • Stage en afstuderen
    • Samenwerkingen
    • Contact
    • Vakgebieden
    • Economie en Management
    • Gezondheidszorg en Welzijn
    • Media Communicatie en IT
    • Natuur en Techniek
    • Onderwijs en Opvoeding
    • Overzicht
    • Visie
    • Organisatie
    • Jaarverslag
    • Alumni
    • Locaties
    • Pers
    • Contact
    • Events
  • Nieuws
  • Intranet
  • Werken bij HU
  1. Home
  2. Onderzoek

Evenementen

HU Next festival 2019
  • Maart 2021

  • Vrijdag 5 maart

    Verdediging proefschrift Pim Klamer - Zakelijk vastgoedtaxateurs: hybride professionals op een commercieel speelveld

    Op vrijdagmiddag 5 maart 2021 om 12.45 uur verdedigt Pim Klamer, onderzoeker bij het lectoraat Normatieve Professionalisering, zijn proefschrift “Valuing the client or the property? An examination of client-related judgement bias in real estate valuation”. Een taxatiewaarde is geen objectief gegeven, maar een inschatting op basis van beeldvorming en analyse. Externe beïnvloeding (ruis of bias) kan daarin een belangrijke rol spelen. In dit promotieonderzoek is verkend op welke wijze klant en klantbelangen invloed kunnen uitoefenen op de taxateur en diens onafhankelijkheid tijdens de uitvoering van taxatieprocessen.

  • Woensdag 10 maart

    Digitale lunchlezing - Pabostudenten ontwikkelen probleemoplossend vermogen met Torpedo

    Reken-wiskundig probleemoplossend vermogen heb je nodig om de gegevens van je smartwatch te interpreteren, de opbrengst van je zonnepanelen te begroten, een geschikte zorgverzekering te kiezen, etc. Het stelt je in staat om zelf oplossingsmanieren te construeren in reken-wiskundige situaties die nieuw voor je zijn. Basisschoolleerkrachten hebben probleemoplossend vermogen nodig om het reken-wiskundig denken van hun leerlingen te kunnen doorgronden. Dat is soms niet eenvoudig, zoals je hieronder kunt zien.

  • Donderdag 25 maart

    Openbare les Ilya Zitter - Leeromgevingen in het beroepsonderwijs als knooppunten in onze samenleving

    Op donderdag 25 maart spreekt Ilya Zitter, bijzonder lector Leeromgevingen in het beroepsonderwijs bij het lectoraat Beroepsonderwijs (kenniscentrum Leren en Innoveren) haar openbare les ‘Leeromgevingen in het beroepsonderwijs als knooppunten in onze samenleving’ uit. Ter gelegenheid van haar benoeming nodigt Hogeschool Utrecht je graag uit om digitaal aanwezig te zijn bij de openbare les en de interactieve online tafels voorafgaand aan de openbare les. 

Hogeschool Utrecht

  • Voltijdopleidingen
  • Opleidingen deeltijd en duaal of cursussen
  • Onderzoek
  • Samenwerken
  • Over de HU
  • Contact

Voltijd

  • Bachelor
  • Associate degree
  • Master
  • Studiekeuze voltijd

Deeltijd, duaal en cursussen

  • Associate degree
  • Bachelor
  • Post-bachelor
  • Master
  • Post-master
  • Studiekeuze

Meer HU sites

  • HU International
  • HU Bibliotheek
  • Werken bij HU
  • HU Ontwikkelt
  • Duurzame HU
  • Intranet
  • Trajectum
Hier komt alles samen
  • Facebook Twitter YouTube LinkedIn Instagram
  • Colofon
  • Privacy
  • Cookies
  • Inkoop
  • Nieuwsbrief
  • © 2021 Hogeschool Utrecht