Kees Rutten benoemd tot lid Raad van Toezicht Hogeschool Utrecht

De Raad van Toezicht van Hogeschool Utrecht heeft Kees (mr H.J.) Rutten (Zeist, 1958) per 1 april 2019 benoemd tot lid voor een termijn van vier jaar. De heer Rutten is tot eind maart 2019 lid van het College van Bestuur van ROC Midden Nederland en lid van het kernbestuur van de Economic Board Utrecht (EBU). “Met Kees Rutten hebben we een zeer ervaren bestuurder aan boord; een toezichthouder die zijn sporen in het hoger onderwijs en de financiële sector heeft verdiend”, zegt voorzitter Guus van Montfort namens de Raad van Toezicht. “Wij kijken uit naar de samenwerking, discussie en gesprekken met Kees die ons als raad ongetwijfeld zullen verrijken in oordeels- en besluitvorming.”

Het hoger onderwijs is zeer bekend terrein voor Kees Rutten. Eerder was hij lid van het College van Bestuur van Hogeschool Inholland, lid van het College van Bestuur Vrije Universiteit en lid van het College van Bestuur Hogeschool Windesheim. In de financiële sector bekleedde hij diverse functies. De heer Rutten was onder meer lid van de Raad van Bestuur Fortis ASR, directievoorzitter VSB Bank NV en werkzaam bij AMEV Nederland. Kees Rutten heeft diverse kennisinstituten bezocht zoals de Comenius leergang mensgericht leiderschap USA; het besturen van publieke ondernemingen (Tilburg, Leuven en Harvard) Tias Nimbas; het General executive program Wharton Businessschool en Universiteit Utrecht (Leergang bedrijfskunde, rechten).

Kees Rutten volgt Jacques van Ek op als voorzitter van de Auditcommissie. Jacques van Ek gaat na twaalf jaar de raad verlaten. Guus van Montfort: “Een indrukwekkende termijn van een betrokken bestuurder die met visie en inzichten bijgedragen heeft aan de ontwikkeling van Hogeschool Utrecht. We gaan de perspectieven en gedachtegangen van Jacques zeer missen en bedanken hem voor de wijze waarop hij zijn rol als toezichthouder heeft vervuld.”