HU-studente wint internationale prijs voor ‘anti-drukte’ platform
Het platform ‘Crowded’ maakt gebruik van geanonimiseerde gegevens over verkeersstromen om daarmee actuele en voorspellende overzichten te maken. Die worden dan met bijvoorbeeld een heatmap-kaartje getoond.
Internationale trends
Als studente Commerciële Economie volgde Esther van Dam de honoursmodule (Digital) Innovation & Internationalisation. Deze laat studenten kennismaken met digitale, internationale trends. Vervolgens worden ze uitgedaagd om een innovatief, digitaal concept te bedenken en te presenteren. Zo kwam Esther met het idee voor Crowded.
Ook fijn voor bedrijven
Crowed helpt mensen drukke plekken te vermijden. Ook bedrijven kunnen er voordeel van hebben als klanten hun winkels niet mijden omdat het te druk is, maar komen wanneer het minder druk is. Zo wordt welzijn van online naar offline doorgetrokken. De jury die Van Dam met de eerste prijs beloonde, noemde haar idee “haalbaar, en zowel persoonlijk als maatschappelijk relevant”.
Bühne
De prijs werd uitgereikt tijdens de Students Bazaar op de Sloveense Bled eConference. Op de Students Bazaar krijgen studenten de gelegenheid om bedachte digitale toepassingen een bühne te geven voor een internationaal publiek van onderzoekers en mensen uit de beroepspraktijk.
Bron: Trajectum