Social media - van strategie tot plan van aanpak

Hoe organiseer je social activiteiten tot een strategische aanpak? En met welke contentstrategie maak je van leden en volgers online ambassadeurs? Na de cursus Social media - van strategie tot plan van aanpak kun je elke social media-uitdaging doelgericht aanpakken.

Cursus Social media - van strategie tot plan van aanpak: studenten in lesomgeving

Tijdens de cursus leer je hoe je moet beginnen met de vertaalslag van organisatiedoelstellingen naar haalbare online doelstellingen en met welke tools je resultaten meet. Daarnaast leer je waar jouw klanten, leden of ambassadeurs zich online bevinden en kun je een social story creëren.

Informatie aanvragen

Meer weten over deze opleiding?

Aanmelden

Zin om te beginnen met deze opleiding?

Handig om te weten

Start Najaar 2018
Lesdata Maandagavond 17 september t/m 29 oktober 2018
Studie-investering 5 uur per bijeenkomst
Kosten € 1050 (vrij van btw)
Deelnemers Maximaal 12
Locatie Koningsbergerstraat 9 Utrecht
Diploma Certificaat van deelname

Opleidingsinhoud

Tijdens de cursus Social media - van strategie tot plan van aanpak leer je welke social media inspanningen nuttig zijn voor jou en je organisatie en leer je een strategisch plan opstellen. Je kunt aan het einde van de cursus alle social media uitdagingen aan.

Je aanpak begint bij de vertaalslag van de organisatiedoelstellingen naar haalbare social kpi´s. Je leert hoe je met de juiste tools onthult wat de social hotspots van de communities rondom jouw organisatie zijn. Vervolgens leer je met de combinatie van deze data en je kennis van de social-mediakanalen een social story creëren. We laten zien hoe je deze vertaalt naar relevante social activaties. Ook leer je overzichtelijke en overtuigende rapportages maken.

Wat draagt social media (marketing) bij aan onze doelstellingen?

• Wat is de (marketing)waarde van al die volgers en fans?
• Hoe weten we welke social inspanningen voor ons relevant zijn?
• Hoe organiseer ik de huidige social activiteiten tot een strategische aanpak?
• Met welke contentstrategie maak ik van leden en volgers online ambassadeurs?

Toelating

Hbo werk- en denkniveau. Een goede basiskennis van social media is een vereiste. Deelnemers voor deze cursus worden geselecteerd. Graag ontvangen wij je cv.


Docenten

Tijdens deze cursus krijg je les van docenten met veel praktijkervaring. De cursus sluit daardoor perfect aan op de dagelijkse realiteit.

Kim Swagemakers, docent Social media - van strategie tot plan van aanpak, Hogeschool Utrecht

Kim Swagemakers

Kim Swagemakers werkt al 20 jaar met online content en communities. Vanuit een ontembare passie en nieuwsgierigheid helpt ze communicatie professionals om online kanalen en vooral content doelgericht in te zetten voor het realiseren van meer zichtbaarheid en sales. Met al ruim 10 jaar een focus op social media. Zo was ze betrokken bij de nieuwste digitale ontwikkelingen bij ilse.nl, Vrouwonline.nl en web-log.nl.


Na deze opleiding

Na Social media - van strategie tot plan van aanpak kun je kiezen voor een andere cursus op het gebied van communicatie en media. Bijvoorbeeld Schrijven voor online of De communicatieve organisatie.

Je leert hoe je zelf elke online communicatie-uitdaging doelgericht kunt aanpakken.


Overige informatie

De post-bachelorcursus Social media - van strategie tot plan van aanpak kost € 1195, vrij van btw. Hier zijn de lesmaterialen bij inbegrepen.

Deze cursus is bedoeld voor communicatieprofessionals en iedereen die binnen zijn organisatie bezig is met social media of graag een social media-strategie wil ontwikkelen. Jij weet als heen ander dat de inzet van social media vraagt om een strategische inzet ervan.

Waarom Social media - van strategie tot plan van aanpak bij de HU?

  • Werk aan je professionele ontwikkeling

    Stilstand is achteruitgang. Om op hoog niveau te kunnen opereren is het goed om je regelmatig bij te scholen.

  • Leer van de experts

    Een opleiding aan de HU betekent docenten met kwaliteit en een sterke aansluiting met de praktijk.

  • Krijg begeleiding die werkt

    Jouw groei als student staat voorop, daarom steekt de HU veel tijd en energie in begeleiding en advies.

Direct contact

Yolanda Jongebreur

Programmaleider marketing & communicatie
Voorbeeld van een lessituatie

Interesse in de opleiding Social media - van strategie tot plan van aanpak?