Neuromarketing toegepast in de digitale wereld

Psychologie speelt een steeds belangrijkere rol in marketing. De principes van Cialdini en de theorie van Daniel Kahneman over Systeem 1 en 2 zijn bij de meeste mensen wel bekend. Maar er is veel meer!

Studenten met laptop tijdens de les

De krachtige ‘Brain’ workshop toegepaste Neuromarketing geeft inzicht in de psychologische achtergrond van gedragsbeïnvloeding. Welke mechanismen zijn er, hoe werken ze, waarom werken ze en wanneer kun je ze gebruiken en wanneer niet?

Aanmelden

Zin om te beginnen met deze opleiding?

Open avond 11 juni

Kom dinsdagavond 11 juni naar onze open avond in Utrecht. Je bent welkom tussen 18.00 en 21.00 uur.

Handig om te weten

Start 20 mei 2019
Lesdata Maandagavond 20 en 27 mei 2019 van 19:00 uur- 22:00 uur
Studie-investering 5 tot 8 uur per week (inclusief colleges)
Kosten € 550 (vrij van btw)
Deelnemers Maximaal 12 deelnemers
Locatie Koningsbergerstraat 9 Utrecht
Diploma Certificaat met de studie-investering
Prijsinformatie Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Opleidingsinhoud

De ‘Brain’ workshop geeft je inzicht in bewust en onbewust gedrag, reflexmatig en gecontroleerd gedrag en wat er gebeurt in je brein als je online gaat. Het leert je welke mechanismen er zijn om gedrag te beïnvloeden en hoe je die kunt inzetten. Daarbij ga je direct aan de slag met je eigen site.

De workshop biedt pragmatische kennis, vaardigheden en modellen om direct in de praktijk te gebruiken. Je krijgt inzicht in de onderliggende theorie en de vertaling naar effectieve communicatie. Je ziet talloze praktijkcases voorbijkomen en leert deze successen te analyseren en toe te passen op je eigen domein. 

De achtergronden van ons gedrag:

  • Onbewust versus bewust
  • Reflexmatig versus gecontroleerd
  • Wat gebeurt er in je brein als je online gaat 

Beïnvloedingsmechanismen:

  • Mechanismen en psychologische achtergrond
  • Invloed van context, individuele verschillen, ervaring etc.
  • Voorbeelden van toepassing 

Opdracht

  • Toepassing van kennis op eigen website
  • Evaluatie van de opdracht

Tijdens de bijeenkomsten krijg je klassikaal les. Daarbij deel je ook jouw praktijkervaring met de andere deelnemers.

Synergie tussen wetenschap en marketing bepaalt voor een groot deel het succes van marketing.

Na deze cursus:

  • Begrijp je de achtergronden van gedrag
  • Begrijp je hoe beïnvloedingsmechanismen werken en hoe je ze kunt toepassen
  • Heb je hands-on ervaring met toepassen van deze kennis op je eigen website

Toelating

Om de post-bachelorcursus Neuromarketing toegepast in de digitale wereld te volgen, heb je een hbo-werk- en denkniveau nodig, plus minimaal twee jaar relevante werkervaring op hbo- of wo-niveau. Toelating vindt plaats op basis van je curriculum vitae en een intakegesprek.


Docenten

De bijeenkomsten worden voor een groot deel verzorgd door (gast)docenten uit de (communicatie)praktijk. Hierdoor sluit de inhoud steeds naadloos aan op de (complexe) vraagstukken uit de hedendaagse markt. Inhoudelijk is de opleiding nauw verbonden met de lectoren van Hogeschool Utrecht in het betreffende onderzoeksgebied en mede daardoor van hoog niveau.

Sergio Romijn

Neuromarketing expert & co-founder

Sergio heeft meer dan 10 jaar ervaring in de praktische toepassing van neuromarketing in de digitale wereld voor grote en kleinere opdrachtgevers met als doel conversie te verbeteren.

"Ik ben ervan overtuigd met we met de recente inzichten en methoden uit neurowetenschap marketing kunnen inspireren en de resultaten verbeteren. We maken dit op een gestructureerde wijze onderdeel van marketingstrategieën, campagneplannen, afdelingen of functies. Daarom houd ik me al ruim meer dan 10 jaar dagelijks bezig met het vakgebied neuromarketing. Ik bestudeer wetenschappelijk onderzoek, lees continu vakliteratuur en bezoek geregeld congressen over neuromarketing en consumentengedrag. Daarnaast werk ik wereldwijd samen met vooraanstaande wetenschappers en de beste neuromarketingspecialisten in de ontwikkeling van ons vakgebied".

Mark Kortbeek

HU-docent Mark Kortbeek heeft neuropsychologie gestudeerd en volgt alles op het gebied van hersenen en communicatie.

Mark was betrokken bij de opzet van de bachelor-opleiding Toegepaste Psychologie en verzorgt bij de minor Toegepaste Psychologie het onderdeel Hersenen en Gedrag. Voor de bachelor-opleiding Communicatie heeft hij het keuzevak Neuromarketing ontwikkeld.

Na deze opleiding

Wanneer je de post-bachelorcursus Neuromarketing toegepast in de digitale wereld succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Hogeschool Utrecht.

Heb je na de post-bachelorcursus Neuromarketing toegepast in de digitale wereld de smaak te pakken en wil je verder studeren? Kies dan voor een van onze andere cursussen. Bijvoorbeeld Communicatie & gedragsverandering of De communicatieve organisatie.

Overige informatie

De post-bachelorcursus Neuromarketing toegepast in de digitale wereld kost € 550, vrij van btw.

In deze post-bachelorcursus zijn theorie en praktijk direct aan elkaar gekoppeld. Dit maakt de studie bijzonder effectief en levert voordelen op voor jou en je organisatie. Om een wisselwerking te creëren tussen het toepassen van de verworven kennis in de praktijk en de inbreng van je kennis en ervaring tijdens de lessen, dien je een relevante werkplek te hebben.

Waarom Neuromarketing toegepast in de digitale wereld bij de HU?

  • Kies voor kwaliteit

    Hogeschool Utrecht staat garant voor een stevig scholingsaanbod dat aansluit bij de bacheloropleidingen Communicatie, Journalistiek en Communication and Multimedia Design.

  • Liefde voor het vak

    Ons uitgangspunt is de onvervalste liefde voor het vak. Bij al onze trainers en docenten ervaar je een grote bevlogenheid.

  • Vernieuwende inhoud en aanpak

    Er is een intensieve samenwerking met beroepsverenigingen en de lectoraten van de HU. Onze cursussen bieden de nieuwste inzichten uit werkveld en onderzoek.

Docent geeft uitleg voor de klas

Interesse in de opleiding Neuromarketing toegepast in de digitale wereld?

Neem contact met ons op

Gerelateerde opleidingen